Monday, April 14, 2008

brojäveln




Det helt klart absolut bäst med att inte jobba i Askim i sommar är att jag slipper cykla över en bro som renoveras. GP har skrivit dundermycket om att Älvsborgsbron nu ska renoveras och att det blir mindre framkomlighet. Men squeeze ME, varenda sommar håller de ju på att renovera bron! För det första stänger de av ena cykelbanan så att man ska samsas på en sida, vilken inte är så jävla kul när man kommer i nedförsbacken men full och härlig fart, samtidigt som den ständiga västanvinden nyckfullt blåser på. Ni vet också, när man cyklar förbi en pylon så slutar det ju att blåsa och när det sen börjar igen är det lätt att överkompensera. Danger! Danger! För det andra har jag ju inte riktigt undgått bilköerna. Sjukt långa och avgasstinna. Man är ju glad att man cyklar kan man minst sagt säga. I år slipper jag dock som sagt bron med årlig renovering, gött!

1 comment:

Miah said...

Ja du Johanna, arg som ett bi är jag! Egentligen borde alla de som spelar som är mina kompisar bojkotta innebandyn, då skulle de som uttalat sig inte få ihop tillräkligt med folk! Jag sa att om min Tomas ska spela så måste han säga ngt taskigt när han kommer dit ikväll! Det är alltid trevligt med komentarer :)