Friday, November 17, 2006

birthday adventure



På min födelsedag hade jag bestämt att vi skulle gå till en indisk restaurang, men den vi hade sett ut var såklart abonnerad, så vi fick gå ner i métron på Hradčanská igen.


Alla försökte hålla humöret uppe ändå, trots att hungern hade varit med oss sen flera timmar.

På den första restaurangen tipsade de oss om en annan indier som visst skulle vara bra. Det fanns inget bord just när vi kom, så vi fick sätta oss uppe i cocktail-baren och dricka drinkar. Det är en bra födelsedagstradition, Eva drack en blå drink. Jag var feg och drack en mojito. Men god var den ju.


Vi fick vänta ännu längre på bord, sittande på några soffor nere i restaurangen, bredvid en indisk baby och en kvinna i turkosa indiska kläder. Sen åt vi och jag tror vi inte ens åt upp hälften, ändå var vi helt paralyserade efteråt, paltkoma som vanligt. När vi kom hem var klockan ungefär halv tolv och dagen efter vaknade jag à midi. Ptjuu, nice birthday it was, thank you very much!

1 comment:

Mollis said...

Grattis i efterskott Yoho!