Sunday, June 15, 2008

male bonding


en liten teaser kan ni få


Ja, jag har ju vart i Tjeckien på semester. Och ja, jag har sett fyra (4) sorters hägrar. Men allt jag kan skriva om nu är att det första jag gjorde när jag kom tillbaks till Göteborg (förutom att kolla på tapermatch i Rosa villan och sen bl a kolla på ännu en ofortunlig match vid Odinsplatsen) var att gå på Sticky Fingers (göteborgare vet. Och liksom före mig i kön en tjej som: "shit men jag är ju inte tjugo än iiih") och dansa i en ring med fyra (4) män till Morrissey. Jag kände mig som Erlend Loe, eller något han ville känna (jag läser L och påverkas av det). Och bara i Göteborg går väl folk så bananas till Håkan Hellström på dansgolvet (eller överallt)? En fascinerande afton.


I övrigt väntar jag på bilderna från resan och betraktar mina souvenirer:
  • Hollandse drop
  • Menthos grüner apfel (sjuuuuuukt goda)
  • Fluora tandkräm
  • Tvål från L'occitane
  • Moleskine citybok över Berlin
  • en massa sockerförpackningar
  • smågrusgodis
  • karta över Tjeckien, karta över Slovakien och en cykelkarta över Pálavaområdet
  • 7 viner, en flaska från Mělník, en från Österrike, en från Mikulov (Mikrosvin), två från Valtice och en från Kobylí och slutligen en Bohemia Sekt (rosébubbel!). (Om Magnus lär mig någon bibliografisk standard för vin kanske jag kan ge mer information så småningom.)


No comments: