Wednesday, January 30, 2008

det blev en träningsblogg




Ville mest uppmärksamma att jag har uppdaterat mina länkar och lagt till några roliga språkbloggar t ex. Jag är väldigt glad att det finns språkbloggar. Sen är jag glad över mina nya skor som jag köpte på Ebbes Hörna i förra veckan också. Men de var ju mest en förevändning för att berätta om länkarna då alltså.

I övrigt kan jag ju säga att det mest irriterande när man skriver uppsats men inte gör det utan t ex bloggar i stället, är att man har slösar bort måltider! Nu är jag snart hungrig igen och har inte fått mycket gjort på min frukost! Bortslösad energi tycker jag!

Sen har jag börjat träna också. Alltså. Jag är faktiskt ganska tekniskt lagd. Jag brukar kunna få i gång skrivare som krånglar, programmera videor, fatta dataprogram ganska fort, och vara rätt praktisk i allmänhet faktiskt. Men fan vad jag inte fixar alla grejer man ska klara när man tränar. Det gäller att inte vara rädd att tappa ansiktet när man ska träna i grupp med någon jävla skivstång och så ska man byta vikter mellan varje övning och själkvklart får man en stång som det är nåt knas med (för det kan väl inte vara fel på mig??) så jag får stå där och kämpa med att få på allt medan alla andra bara snurrar lite lätt på dem och är färdiga för länge sen. (Nästa gång ska jag vara där i väldigt god tid!). Inte ens efter den förödmjukelsen lyckades jag med det enkla att sänka sadeln till önskad höjd på den satans träningscykeln. Jag stod och drog och vred och drog och vred och helt plötsligt sänkte den sig, men för långt och sen visste jag ändå inte vad jag hade gjort. Jag fattar inte. Finns det någon särskild logik och praktik som gäller inom träningsvärlden? Jag måste gå från tech-savvy till mer fit-savvy, helt klart, om jag ska överleva de här tre månaderna med träningskort. Pust.

9 comments:

Christian Strömqvist said...

Bravo! Jag har också börjat träna, har blivit lite less på mitt dekadenta liv... Men inga problem med maskinerna so far. Får se om jag orkar träningsblogga lite också nån dag... Men kuuul att du skriver här igen! Var på tiden.

Kram!

Grovt Initiativ said...

så det är deeet som menas med tech-savvy! anade men visste inte.

Johannka said...

Kurisuchan, jag misstänkte ju att du börjat träna nåt, men det är mer än kendo då alltså? Jag tycker verkligen du ska träningsblogga, jag vill veta allt om japanska träningsmaskiner (är de mindre än här??), kendoteknik och inte minst om hur du gömmer dina tatueringar i duschen ;)

Gustav: jag TROR iaf det! Men det passarla?

Christian Strömqvist said...

Har svarat lite på dina frågor i duschen, om än väldigt tråkigt. Men jag glömde ungefär allt. Kendon är slut! Tyvärr, även om det är rätt skönt för det är så jäkla kallt att vara barfota i en lokal som är öppen fast det är minusgrader. Och tatueringarna i duschen är lätt... jag duschar hemma! Är så nära till gymmet. Tror dessutom att det är ok där jag är, har inte sett några skyltar... Hm. Hur misstänkte du att jag börjat träna nåt...?

Christian Strömqvist said...

Haha, jag skrev i duschen! :D Menade bloggen... haha, vad kul...

Christian Strömqvist said...

Alltså jag skrev inte i duschen, utan jag skrev "i duschen" istället för "i bloggen". Äh. Nu spammar jag, förlåt...

Johannka said...

Haha, ja jag tänkte först när jag läste att du liksom stått där i duschen och snackat för dig själv om tatueringar och storleken på träningsmaskinerna. Jag hade redan kollat i bloggen så men.

Jag tror att du skrev att du hade träningsvärk eller nåt sånt. Det har jag f ö i dag, kan inte riktigt lyfta armarna ordentligt ...

Christian Strömqvist said...

Jaa...såklart. Glömmer att du har koll på alla detaljer såklart. Visst är det gött med träningsvärk? Synd att den försvinner när man hållt på ett tag. Tycker det är kul att du tränar i grupp. Det skulle jag aldrig klara.

Johannka said...

Träna i grupp är det enda raka för någon med disciplin som en ... som en ... som mig!