Sunday, August 27, 2006

fest




I likhet med
Eva lyckades jag i går skriva en massa text som inte gick att publicera. Hur många gånger ska man förstå att man måtse ctrl+c det man skrivit? Nåja, det ger mig ju bara mer att skriva nu så; let's go. Däremot märkte jag nu, när jag publicerat allt det jag skrivit i dag att det jag skrev igår ändå lyckades komma upp. Fastän jag uppdaterade och uppdaterade i går. Grr, wel, nu kommer en liten avhandling om kvällen bara då. Bjuder på en kattbild från Kutná Hora nu då istället.


Man skulle ju kunna tror att alla de gemensamma aktiviteter som ordnas av språkkursen skulle räcka för oss, de är rätt många ska jag tala om, och varken jag eller Eva är ju någon som skulle följa med på nåt om det var i BORÅS ... men icke, en annan svensk tjej (och några andra) tog på kvällen initiativ till gemensamt restaurangbesök och sedan utgång, med hela klassen. 40 personer lyckades på plats i en källare och de hade ganska god mat och stora öl. Träffade bl a en tjej från Umeå som jobbar här och jag tror det var på det sättet vi kom att besöka Lucerna. Sjukt ställe, de spelade endast 80- och 90-talsmusik men halva grejen var att de samtidigt visade videorna på stor skärm. Jättekul faktiskt, även om de på slutet ballade ur och nästan bara spelade hockeymusik. Men så hittade jag i alla fall att det finns en biograf på Lucerna och den verkar jättebra, t ex så visar de ikväll Coffee & cigarettes och i morgon
De fem benspænd.

2 comments:

Mollis said...

shit.. där har jag också varit helt bissart..

Mollis said...

kutna hora alltså..