Tuesday, August 22, 2006

the beauty of Prague



Vart ska man börja? Jag blev såklart förkyld efter en dag, vad annat hade man väntat sig? I går var vi bjudna på välkomstmiddag på en restaurang lite utanför stan, en golfrestaurang. Maten var lite sådär ... Hade kanske inte väntat mig något annat heller. Mitt huvud bara snurrar, två ynka dagar känns som minst fem. Man pratat engelska hela tiden och försöker lära sig lite tjeckiska. Jag kan redan i alla fall dubbelt så mycket som jag kunde när jag kom ... Kunde ni ana att na shledanou (hejdå) uttalas sKledanou? I don't understand that rule.

I vår frukostmatsal (man har fått frukostkuponger som är värda 50 koruna och så får man gå och räkna vad det man ska ha kostar. I morse blev mitt så billigt, så i morgon ska jag äta mer bröd!) jobbar en man som jag tror är Oliver Gourmet.

Jag har ett tjeckiskt mobilnummer för den som är intresserad ...

Slutar nu, för jag fattar inget.

No comments: