Sunday, July 30, 2006

restips


Så här hade det nog sett ut i Barcelona om jag hade följt med


I min Praha-post skrev jag om ett schysst kafé som jag var osäker på vilken gata det låg på. Kan nu dock tala om att jag hittat ett kvitto därifrån, och adressen är Karolíny Světlé 30. Stället heter Duende och de har t o m en hemsida.


En annan sak med Prag-adresser är att jag har hittat
Dahabs korrekta adress. Jag skrev ju att den ligger på Dlouhá 33, men det är ju i själva verket grillen Dahab som ligger där, och restaurangen på tvärgatan. Rybná 28 närmare bestämt. Rans The Prague Post: Dining Out Guide från 2003 har alltså redan kommit till användning! Christian berättade att när de var på Dahab nu i juli så var det orientalisk dans!


Pedram är i Barcelona (...) hos Pegah och synd för honom fick jag ett väldigt bra tips på en sida där man kan hitta en massa vegetariska restauranger (och symaptiserande) i Barcelona. För sent alltså, efter att han åkt. Jag hoppas att han kanske har hittat många själv, så att han inte hade behövt denna sidan. Men för andra kanske den kan vara till hjälp. I love planering (ibland).

No comments: