Saturday, June 17, 2006

lokalt dravvel



För att fortsätta på upptrampade spår; when in Timrå ...

Favorit-Camilla kom i dag och vid halvelvatiden (pm) gick vi på en prommis bortåt Vivstavarv till. Ljuset, det ljuset! Jag posar alltså stolt framför den finaste fabriken, den som tronar framför en när man går ner till havet precis vid oss. Har man levt med den i 20 år kan man endera hata hata (som jag hatar utsikten av Alnön, den är i vägen för horisonten!!), eller romantisera och fantisera om att det nog är godis och choklad som produceras i ett drömland därinne. Nog är fabriken lite retro alltid?

Jag har fortfarande inte fotat det där jag skulle fota som jag ska visa, men det kommer väl det också.

Argentina vann med 6-0, målfiesta! Mexico - Argentina 0 - 0, och jag har inte orkat räkna ut vad det kan tänkas ha för påverkan på Irans chanser. Aargh, jag skulle behöva en tabell att fylla i eftersom, att hålla allt i huvet så här, är inget för "varma" (älska omotiverade citationstecken!) sommardagar.

Åt godaste brödet, riskor, äntligen hittade mamma det RIKTIGA receptet, det är real hot stuff att steka deg i stekpanna. Usch, det börjar bli dags att lägga sig, sannerligen, innan jag gör något jag ångrar. Innan jag lägger mig vill jag tipsa om min nya drog.

1 comment:

Grovt Initiativ said...

iran verkar tyvärr vara körda nu. vad ska man då välja som safety choice efter sverige?