Tuesday, April 11, 2006

Studierna



Nu är det så här att i går jobbade jag i tre timmar och skulle övrig tid på dygnet plugga som satan. Dock var det mycket härligt i Angered och jag åkte förbi IKEA på vägen hem för att köpa ett bord till min balkong.

Balkongborden fanns precis vid kassorna så på väg genom varuhuset var det rätt lätt att plocka på sig en massa annat också ... Bl a detta tyget som jag skrivit om
tidigare!

På kvällen fick jag äta arraksbollar och bära sängar, vilket resulterade i att jag kom hem med en bred säng.

I dag skulle dagen ha gått ut endast på att plugga och läsa mer om ankor och kaniner. Fast jag har istället kämpat med uppstättningen av tyget, väggen var för hård där jag ville ha den. Tyvärr är lin ett material som blir skrynkligt bara man tittar på det, det lär märkas också när ni tittar på det.

När jag ändå är inne på den här linjen (inredning) tänkte jag uppfylla Camillas önskan om foton från lägenheten. För att inte besudla bloggen med tusen lägenhetsfoton kommer här lite länkar för den som är intresserad. Enjoy!

Köksbord, stolarna ska bli rosa!
Köksbänk
Fönsterbräda

Skrivbord
Soffa, jag skulle verkligen vilja ha en stor matta!
Bokhylla, det här är väggen som är gjord av betong. Väldigt tom än så länge ...

Sängen, det blir liksom bara rörigare och rörigare i sovrummet, men här är den nya sängen! (och den gamla)

4 comments:

Emma said...

funkar verkligen den där gamla snygga brödrosten? snygg matchning med lampan btw

myrkyr said...

Åh men tyget blev ju helt bra så! Jag åkte oxå till IKEA idag istf att plugga. Är en rolig utväg som på något sätt känns mer ok än att se på tv.

Och tack för rundvandringen. Är alltid kul att se hur folk bor och vissa saker verkar vi ha helt lika.

Johannka said...

Ja, den funkar jättebra faktiskt, Emma! Ibland ville den förut he upp bröden innan den skulle, men den har skärpt till sig nu. Match is everything.

IKEA beats TV!

Anonymous said...

Äntligen! Kul att se, verkar ju va en dösnygg lgh! Längtar till jag får se den i verkligheten...