Sunday, March 01, 2009

Drömjobbet: Korrläsare.


Ber om ursäkt för den senaste tidens flitiga skärmdumpande. Jag blev lite överraskad av den här nya (?) funktionen på en dn-artikel (busted! Jag läser vidare om Dictoria) och blev sedan besviken över att det inte var direkt i texten man fick peta (à la RMX soon to be launched). Det var faktiskt så att radbrytningen/styckeindelningen var knasig just här.

Språktidningen 1/08 har ju redan skrivit om sådana här funktioner på både svd.se och guardian.co.uk, så hade jag varit lite mer uppmärksam hade jag väl inte blivit så överraskad. Och javisst, varför inte, folk gillar ju att påpeka språkfel på nätet har jag märkt. Men isåfall tänker jag vänta med att läsa morgontidningen till kvällen, så jag slipper staka mig igenom felstavade texter.

Andra bloggar om ,

1 comment:

Emma said...

DN hade skrivit såhär tidigare idag: "Pojke hajbiten utanför Sidney"

Men nu var det rättat till Sydney såg jag.