Friday, December 05, 2008

men det gör man väl bara på julafton och påsk? Fast must då alltså



När vi kom till lägenheten var det en målare här (eller ursäkta men det är väl målare som sätter upp tapeter?). Han höll på med vardagsrummet då, på lördagen och blev klar samma dag. På måndagen skulle han fortsätta med resten av rummen. I badrummet stod en tom colaburk och på köksbänken likaså. Den i köket städades undan vid något tillfälle medan den i badrummet av någon anledning ignorerats. Men trots att det skulle behövas, så ska jag inte tala om mina städvanor utan om min och min systers hjärntvättat hälsosamma uppväxt. När han hade vart här på måndagen och jag kommer hem säger Emma: "Han drack en cola idag med". Vi tycker tydligen att det är lite spektakulärt. Och burken står fortfarande kvar på diskbänken.


1 comment:

Sofia said...

haha jag är likadan, och fått det hemifrån, blir alltid lika förvånad över folks sätt att dricka läsk, det är ju rent ohälsosamt! enda gångerna jag är sugen på typ cola är när jag egentligen är sugen på godis.
nu köpte jag iofs julmust idag men det är bara för att jag inte får fira advent med hela familjen den här helgen.