Tuesday, November 18, 2008

djurkrafs




Ja, förlåt då. Emma sa i helgen "men jag tycker faktiskt inte det är nåt kul med kattbilder" och jag förstår henne verkligen. Men dels vet jag att det finns en del kattfreaks som kollar här ibland och dels är hon faktiskt så jävla rolig, den här Majakatten. Fast jag får väl räknas som partisk. Jag berättade inte om hennes dricka-vatten-ur-allt-bara-inte-min-vattenskål-besatthet va? Ser hon ett vattenglas vill hon inget hellre än att klättra upp dit varän det står och börja lapa. Det kanske är normalt i och för sig. Men så fort hon hör att man går in i badrummet kommer hon springande, då vill hon att man ska sätta på badkarskranen med lite tryck, så att hon kan sitta på badkarskanten och dricka som ur en liten fjällbäck. Man får inte vara blyg inte. Badar man kommer hon gärna in när badet är rejält fyllt, så att hon kan nå ner till ytan utan att falla i. Tänker hon inte på att det är schampo och hudavlagringar i vattnet? Fräscht?? Men älskade lilla katt.

Bonus! Vakur som bor i Kilen (och är sällskapssjuk, fast snart tror jag att djurskyddsveterinärens häst ska flytta dit så det var ju tur).

2 comments:

Emma said...

om jag skulle bo i samma utrymme som maja skulle jag låsa dörren, eller åtminstone stänga, då jag badade. hur fräscht tycker Du att det är med katt-tunga-råttpest-baciller i ditt bad? tror nog att du bör oroa dig mer!

Mollis said...

hästochkatt blogg! fint! Kissen är så söt! Håller i och försig med ovanstående talare..