Monday, May 15, 2006

Soptunna


Jag är intresserad av namn. Intresserad lite sådär så det ligger på gränsen för normalt socialt beteende.


"... ah så i går mötte jag en faster till mig på stan"

"Jaha, vad heter hon då?"

Jag gissar att man inte ställer den frågan där. Nåväl, jag har inga nattliga bryderier över detta och känner mig inte extra handikappad av mitt namnintresse. Men jag gillar att prata om namn.



Jag har också en ganska lång namnlista på min dator i txt-format. Längst ner på den står tre namn som Emma och jag kom på när jag hälsade på henne i Toulouse:



Poubelle

Mongoliènne
Liliputienne


Alla är ord som står i fransk ordlista (iaf min och hennes).



Ölands djurpark 1985. Emma är Liliputienne.


Andra bloggar om

2 comments:

Sofia said...

Jag har en lista på telefonen med fina namn på barn (utifall att liksom). Än så länge har jag Tett, Mingus, Alma och Alva. Tett fick jag från 'tillsammans'. Fast nu var det länge sen jag kom på ngt nytt.

Anonymous said...

Å, vad roligt det är att läsa din blogg! tur att den finns!