Wednesday, February 22, 2006

upphittat!


man ska ha russin i


Jag älskar inte bara koriander, jag älskar välling också. Välling var, precis som O'boy, något man bara åt/drack på semestern, då man kunde unna sig lite extra. Tjock skulle den vara, lagom tjock förstås, inte som när pappa skulle överdriva för att retas och gjorde den tjock som gröt.

Jag hade glömt att man kunde köpa välling men minnet kom tillbaks och jag gick till affären för att inhandla. Jag förstår verkligen varför det inte var vardagsmat hos oss, det är ju jättedyrt med välling. OM man köper Findus osv. Jag snålade och tog denna^^, den var ju mer än hälften så billig! Och jättegod! (tips! tips! tips!)

2 comments:

Emma said...

Mmmm! Kom ihåg att det är bra med hårdbrö i också.

Johannka said...

ok, ska prova det i morgon!