Thursday, December 15, 2005

enfants du vin



Hur som, vi var i Frankrike, P skulle göra något medan jag skulle gå till bilen. Då gick jag förbi en gård där det stod en bil med tre såna här små barnsäten i bilen. Det som var häpnadsväckande var att på två av de där sätena att det fast en liten vit vintetra (ett glas?) i huvudhöjd, jag gissar att det satt sugrör på också. Jag tyckte det såg så sjukt ut. Så jag ville ta kort på det. Jag gick till vår skruttiga hyrbil för att hämta kameran, men då råkade hon som bodde där komma hem. Typiskt! Jag fick smöra lite och tog även kort på henne och hennes barn. Men det gick inte att ta kort på vintetrorna... Jag låtsades att jag ville ta kort på de söta bilbarnstolarna, men allt som syntes i kameran var bara speglingen av gården som vi stod på. Synd. Det är så roligt i Frankrike. Blir ju ingen bild på vinet i bilen, och ingen annan fransk bild heller kom jag på, för jag var ju en idiot när jag kopierade bilderna från den ena datorn till den andra...

Det får bli en fjällbild från Gräftåvallen istället. Från way back, 1989 närmare bestämt.

No comments: